Nasze włoskie wojaże-zwiedzanie Lombardii-Bergamo, Mediolan, Como, Bellagio, Varenna

anrika i szafa gra włochy lombardia italy

Nasza podróż do Włoch  stolicy mediolańskiej mody odbyła się we czwórkę.
Antek miał 3 odlotowe agentki. Mnie i nasze dwie koleżanki.
Plan mieliśmy częściowo zorganizowany co zobaczyć, ale na miejscu wyszukiwaliśmy miejsca, z którymi będziemy rezonować energetycznie
i podziwiać. Plany okazały się strzałem w milion.
Zapraszamy Was do naszej przygody, gdzie piękne widoki macie gwarantowane. Zaczynamy ?

Bergamo
 – miasto i gmina we Włoszech, w regionie Lombardia, w prowincji Bergamo, położone u południowych podnóży Alp Bergamskich. Dawna nazwa miejscowości to Bergomum.

anrika i szafa gra włochy lombardia bergamo co zwiedzić

Bergamo czyli nasza baza, gdzie zatrzymaliśmy się na nocleg w B&B San Benedetto. Możemy polecić to miejsce, gdyż właściciel miło nas przywitał z mapką i opowiedział co gdzie i jak. Z lotniska dojechaliśmy do noclegu autobusem w około 20 minut, a na stację kolejową chodziliśmy z miejsca noclegowego 10 minut.  Miasto niezwykle urokliwe i klimatyczne w którym jest co zwiedzać, a do Mediolanu kursują pociągi co godzina i jedzie się 40 minut.

Miasto położone jest u podnóży Alp Bergamskich, które przywitało nas deszczem. Odwiedziliśmy historyczną część miasta na wzgórzu Cita Alta.My weszliśmy na pieszo wzdłuż murów obronnych z widokiem na panoramę miasta, ale można wjechać tam też kolejką.

W Bergamo w 1826 urodził się Francesco Nullo, pułkownik, przyjaciel i powiernik Giuseppe Garibaldiego, dowódca ochotników włoskich, tzw. garibaldczyków, którzy wzięli udział w polskim powstaniu styczniowym 1863. Bergamo posiada również swój klub piłkarski – Atalanta BC, w której grał między innymi Christian Vieri.

Z Bergamo związany był święty, papież Jan XXIII – kardynał Angelo Giuseppe Roncalli, który uczył się w miejscowym seminarium, potem był sekretarzem biskupa Bergamo.

Według danych na styczeń 2010 gminę zamieszkiwało 120 694 osób przy gęstości zaludnienia 3048 os./km².

Historyczna część miasta położona na wzgórzu (Città Alta) jest chętnie odwiedzana przez turystów. Można tam wyjechać kolejką (Funicolare di Bergamo Alta). Najważniejsze zabytki górnej części miasta do Piazza Vecchia, przy którym znajduje się wybudowany w XII w. Palazzo della Ragione, bazylika Santa Maria Maggiore (XII–XIV w.), wieża miejska z XI w. i zabytkowe mury obronne.

W miejscowości znajduje się stacja kolejowa Bergamo oraz port lotniczy Bergamo obsługujący połączenia tanich linii lotniczych do Mediolanu.

Mediolan (wł. Milano, łac. Mediolanum, lomb. Milan lub Milà) – miasto i gmina w północnych Włoszech, stolica prowincji Mediolan i regionu Lombardia. Położone na północno-zachodnim skraju Niziny Padańskiej pomiędzy rzekami Ticino, Adda, Pad i Alpami. Mediolan położony jest na wysokości 122 m n.p.m. Drugie co do wielkości miasto Włoch – po Rzymie – z liczbą mieszkańców ponad 1 mln 300 tys.

anrika i szafa gra włochy lombardia milano mediolan co zwiedzić

Mediolan to drugie co do wielkości miasto we Włoszech.
Miasto położone w regionie Lombardii.  Architektura tego miasta zachwyca. Najbardziej turystyczne punkty to Katedra Mediolańska i Galeria Wiktora Emanuela. My odwiedziliśmy również kompleks wieżowców Bosco Verticale,
ale zajrzeliśmy też na Via Dante, do Piazaa Cordusio i Bazyliki św. Wawrzyńca. Zwiedziliśmy też nieco mniej turystyczną część miasta taką bardziej korporacyjną. My zwiedzaliśmy miasto na pieszo i zrobiliśmy ponad 36 tysięcy kroków.
Z Bergamo do Milano dostaliśmy się pociągiem bilet kosztował 5,80 euro a trasa trwałą 40 minut. Stacja kolejowa w Mediolanie robi wrażenie i warto ją odwiedzić. Obowiązkowo zamówiliśmy pizze i aperola w Quore Italiano.|
Miasto to jest typowo europejskie z klimatem podobnym do Wiednia.

Znajduje się tu siedem uniwersytetów (Statale, Bicocca, Iulm, Bocconi, Cattolica, Politecnico; założone m.in. w latach 1863, 1920 i 1924) i inne uczelnie, Akademia Literatury, instytuty naukowe oraz liczne instytucje kulturalne z jedną najbardziej znanych scen operowych, czyniącym miasto jednym ze światowych centrów w tej dziedzinie Teatro alla Scala na czele.

Mediolan jest bardzo ważnym ośrodkiem międzynarodowej turystyki. W 2018 roku Mediolan odwiedziło 9,19 mln turystów z całego świata – był szesnastym najczęściej odwiedzanym miastem na świecie. Wraz z Rzymem i Wenecją jest jednym z trzech najważniejszych pod względem turystycznym włoskich miast. Mediolan uważany jest także za światową stolicę mody oraz finansowo-gospodarcze centrum Włoch. Swoją siedzibę ma tutaj włoska giełda i największe włoskie korporacje, w tym liczne banki, instytucje ubezpieczeniowe, firmy telekomunikacyjne, a także największy prywatny włoski koncern telewizyjny Mediaset.

Mediolan był gospodarzem Wystawy Światowej Expo w 2015 roku.

Como – miasto we Włoszech, w regionie Lombardia, stolica prowincji Como, przy granicy ze Szwajcarią. Miasto znajduje się nad jeziorem o tej samej nazwie, zwanym również Lario lub Lago di Como.

anrika i szafa gra włochy lombardia como co zwiedzić

Według danych na rok 2015 miasto zamieszkiwało 84,394 osób, 2,300 os./km².

Como jest miejscem urodzin i spoczynku fizyka Alessandra Volty, wynalazcy prototypu późniejszej baterii. Z miasta pochodzi również Benedetto Odescalchi, późniejszy papież Innocenty XI.

Bellagio – miejscowość i gmina we Włoszech, w regionie Lombardia, w prowincji Como. Bellagio jest najważniejszym kurortem turystycznym nad Lago di Como. Znajdują się tu eleganckie hotele, zabytkowe wille, a w historycznym centrum liczne sklepy, butiki, bary i restauracje. Miasto posiada regularne połączenia promowe z sąsiednimi miejscowościami położonymi nad jeziorem Como.

anrika i szafa gra włochy lombardia bellagio co zwiedzić

Jezioro w północnych Włoszech zachwyca pięknem. Z Bergamo można dostać się pociągiem w 1,5 h za 7,80 euro do Varenny, a z Varenny promem do Bellagio. Bellagio to bardzo urokliwa miejscowość położona nad jeziorem Lagio di Como. Będąc w Bellagio zaszliśmy na tiramisu i bezalkoholowe włoskie piwo.

Varenna – miejscowość i gmina we Włoszech, w regionie Lombardia, w prowincji Lecco.

anrika i szafa gra włochy lombardia varenna co zwiedzić

Jezioro w północnych Włoszech zachwyca pięknem. Z Bergamo można dostać się pociągiem w 1,5 h za 7,80 euro do Varenny. Varenna to zdecydowanie najładniejsza miejscowość nad jeziorem Lago di Como. Zachwyca i widokiem na jezioro i pięknymi willami. Warto odwiedzić wille Capresi i Monastero.

Według danych na rok 2004 gminę zamieszkiwały 842 osoby, 76,5 os./km².

Byliście już w Lombardii?
Anrika i szafa gra,

5 1 głosuj
Article Rating

anrika i szafa gra włochy lombardia italy

Nasza podróż do Włoch  stolicy mediolańskiej mody odbyła się we czwórkę.
Antek miał 3 odlotowe agentki. Mnie i nasze dwie koleżanki.
i podziwiać. Plany okazały się strzałem w milion.

Bergamo

anrika i szafa gra włochy lombardia bergamo co zwiedzić

anrika i szafa gra włochy lombardia milano mediolan co zwiedzić

Mediolan to drugie co do wielkości miasto we Włoszech.
Miasto to jest typowo europejskie z klimatem podobnym do Wiednia.

Mediolan był gospodarzem Wystawy Światowej Expo w 2015 roku.

anrika i szafa gra włochy lombardia como co zwiedzić

Według danych na rok 2015 miasto zamieszkiwało 84,394 osób, 2,300 os./km².

anrika i szafa gra włochy lombardia bellagio co zwiedzić

anrika i szafa gra włochy lombardia varenna co zwiedzić

Według danych na rok 2004 gminę zamieszkiwały 842 osoby, 76,5 os./km².

Byliście już w Lombardii?