TRENDY SS 2022 UBRANIA DAMSKIE

Przedstawiając trendy na sezon wiosna lato 2022, omówimy cztery hasła: wojna, Kobieta, Planeta i metaverse.

Zaczniemy od najgłośniejszego tematu, czyli wojny.
Wojna na Ukrainie wybuchła podczas włoskiego fashion weeku w Mediolanie. Podczas tygodnia mody tylko projektant mody Giorgio Armani zareagował i pokaz jego marki odbył się w kompletnej ciszy. Polskie marki tj. np. Vistula, LPP, Medicine bardzo mocno wspierają Ukrainę i przekazują pieniądze w kwotach 100-200 tys. Z rynku rosyjskiego dużo domów mody i marek się wyniosło, ale jest kilka wyjątków, które pozostały na rynku. Głównie marki jubilerskie zostały na rynku, bo tłumaczą, że Rosjanie i Rosjanki mogą teraz w to inwestować.  Wśród marek jubilerskich na rynku rosyjskim zostały Tiffany, Cartier, Rolex, Omega. Ze znanych domów mody w Rosji długo pozostał Gucci, tłumacząc się, że ze względów humanitarnych nie wycofali się, aby osoby poszkodowane konfliktem mogły sobie coś kupić. Jednak Kering (do Keringa należy Gucci) i LVMH dwa największe koncerny zrzeszające marki luksusowe pod presją ludzi i opinii wycofali się z rynku rosyjskiego. Inditex, H&M, Mango i Nike najszybciej wycofali się z rynku rosyjskiego zaledwie kilka dni od wybuchu wojny. 

Przejdźmy teraz do tematu Kobieta. Światowe wydania Vogue na swoich okładkach skupiły się na temacie kobiety np. Naomi Cambell ze swoim bobaskiem czy Kim Kardashian. Polskie wydanie marcowego Vogue skupione zaś było na temacie kobiecego ciała. Projektanci są coraz bardziej otwarci na różnorodne kobiety pod względem figury i koloru skóry. Moda jest teraz bardzo blisko kobiety. W tym sezonie będziemy mocno odkrywać ciało, ale nie dla płci przeciwnej tylko dla nas samych, by pokazać, że dobrze się czujemy w naszych ciałach. Modelka pluz size Paloma Elsesser na łamach Vogue wyznała ,,To nie ja mam się zmienić, tylko branża. To nie ze mną jest coś nie tak, tylko z branżą”.

Kolejny temat, jaki poruszymy to Planeta. Domy mody i marki są zobowiązane planami ekologicznymi przez rządy, a fashioniści mają coraz większą świadomość dbania o planetę. Coraz więcej można zobaczyć cyrkularności w modzie, czyli że kupujemy/sprzedajemy/oddajemy. Kupujemy częściej z drugiej ręki np. w secondhandach. Co ciekawe rynek secondhandów rozwija się 11 razy szybciej niż rynek mody. Chloe ostatni pokaz mody miał z materiałów z recyklingu, a nie zjedzone jedzenie z pokazu zostało przekazane do różnych organizacji. Duże domy mody tj. Gucci czy Burberry zaczęli sprzedawać poprzez strony internetowe swoje vintage kolekcje z magazynów. Film House of Gucci zainspirował Gucci do sprzedawania swych starych vintage kolekcji z lat 70 z magazynów. Burberry zaś zaczęło wypożyczać swoje ubrania. Polska marka Ubrania do Oddania weszła we współpracę z polską marką 4F, gdzie można było przynieść znoszone ubrania 4F, a marka je odrestaurowywała. W sezonie zimowym 4F wypożyczało stroje narciarskie. Hasło przewodnie w modzie związane z tematem planety to post wzrostu/growth post. Wzrost gospodarczy niszczy naszą planetę, a nie wpływa na poziom naszego zadowolenia. W branży beauty wycofuje się plastikowe opakowania na rzecz samo się rozkładających.

Na koniec przestawienie trendów zakończymy tematem najciekawszym, czyli metaverse. Kolorem roku Pantone 2022 nie bez powodu został kolor Very Peri 17-3938. Kolor ten symbolizuje nasze przejście ze świata realnego do świata digitalowego. Marck Zucenberg zmienił nazwę swojej firmy na Meta. Metaverse to równoległa wirtualna rzeczywistość. IMVU w awatarach możemy ubierać swoje postaci w ubrania domów mody.Marki modowe i domy mody wchodzą w ubrania metaversowe. Co ciekawe już 24-27 marca tego roku odbędzię się pierwszy Metaverse Fashion Week 2022 na stronie Decentraland (na stronie tej można kupić np. działkę czy dom wirtualny za realne pieniądze). Udział w tym fashion weeku zapowiedział np. Pako Rabane i Dolce&Gabbana, a patronat tego tygidnia mody objął Vogue Businees. Z ciekawostek w szkole akcesoriów Institut Francis de la Mode studenci jako pracę dyplomową mieli za zadanie stworzyć akcesoria tylko metaversum. Przewodnie hasło w świecie metaverse to NFT-Niewymienialny Token. Czyli coś, co można kupić online w digitalu, rzeczy np. dzieła sztuki, ubrania te istnieją w metaversie, ale nie w rzeczywistości. Dobrym przykłądem są miśki FBM, które można byłoustawić jako zdjęcie profilowe na swoich social mediach. Miśki te w samej Polsce zarobiły 19 mln złotych. Kolaż ,,The first 5000 days” Beeple sprzedano na aukcji jako digital istniejący tylko w Metaversie za 69 mln dolarów. Finansiści mówią, że w Metaversie jest potencjał na triliony. Na Polskim rynku Doda zaczęła działać w Metaversie od sprzedawania swojego ciała. Zrobiła zdjęcie w 3D i podzieliła je na 400 części. Pierwsze części sprzedawane były po 200 dolarów, kolejne po 400 dolarów, a inne jeszcze nie zostały wystawione na sprzedaż. NFT wzieło się ze świata gaimingowego. Fornite x Balenciaga, gdzie w grze Fornite mozna było graczy ubrać w ubranai Balenciagi. Zadziwiające jest, że w grze torebki Gucci można było kupić o tysiąc dolarów drożej niż realne torebki. Adidas i prada stworzyli kolaż adidas for Prada re-source by Zach Lieberman na sprzedaż w Metaversie. Kwota ze sprzedaży będzie podzielona 80% na fundację Prady, 15% dla artysty, a 5% dla uczestników kolażu 3 tys. osób. W Metaversie kupuję się za kryptowaluty. Pewien artysta sprzedający torebki metabirkin w Metaversie został pozwany przez Hermesa za podróbki. Wrześniowa okładka Vogue Singapur była w formie NFT z kodem QR. Pierwszą historyczną okładkę NFT można było kupić za 50 tys. zł, a czytelnik kupujący gazetę mógł obejrzeć tylko okładkę za pomocą kodu QR. Vogue Business zrobił klub NFT Tracker, gdzie można śledzić modę i urodę metaversową.

Ps. Jakby ktoś był chętny na metamorfozę stylistyczną na nowy sezon, to zapraszamy do kontaktu z Anriką.

stylistka@anrikakoperskakolbusz.pl 

Anrika Koperska Kolbusz

TENDENCJE:

WYGODA

VINTAGE 

2000

RETRO FUTURYZM

KOLORY

RÓŻ + ZIELONY

FIOLET + POMARAŃCZOWY

CZERŃ + BIEL

FASONY:

GOŁY BRZUCH

WYCIĘCIA

WIDOCZNA BIELIZNA

MINI SPÓDNICE, SUKIENKI I SPODENKI

SZEROKA NOGAWKA

KOMPLETY

DRESY

OKRYCIA WIERZCHNIE:

TRENCZ

RAMONESKA

MARYNARKI OVERSIZE

KARDIGAN

MATERIAŁY:

DZIANINA

PLECIONKA/SZEDEŁKA

FAKTURY:

WYSTAJĄCE 3D

WZORY:

POPARTOWE

PASKI

PANTERKA

LITEROMANIA

DODATKI:

BIŻUTERIA:

MOCNO WIDOCZNA:

ZŁOTO:

SREBRO:

KAMIENIE:

NAUSZNICE:

PLASTIKOWA JUNKIE:

TOREBKI:

BAGIETKI

MIĘKKIE

MINI TOREBKI

TOREBKI NA TELEFON

TUBY

BOWLING BAGS

MINI MOCNO ZDOBIONE

BUTY:

SNEAKERSY NA GRUBEJ SPORTOWEJ PODESZWIE

BUTY W SZPIC

KOWBOJKI

MOKASYNY CHUNKY

SANDAŁY CHUNKY

SANDAŁY NA RZEPY 

SANDAŁY WYSOKO WIĄZANE 

PLATFORMY

Które z trendów podbieracie do swoich garderob na ten sezon?
Anrika i szafa gra,

 

 

5 2 głosy
Article Rating

Przedstawiając trendy na sezon wiosna lato 2022, omówimy cztery hasła: wojna, Kobieta, Planeta i metaverse.

Zaczniemy od najgłośniejszego tematu, czyli wojny.
Wojna na Ukrainie wybuchła podczas włoskiego fashion weeku w Mediolanie. Podczas tygodnia mody tylko projektant mody Giorgio Armani zareagował i pokaz jego marki odbył się w kompletnej ciszy. Polskie marki tj. np. Vistula, LPP, Medicine bardzo mocno wspierają Ukrainę i przekazują pieniądze w kwotach 100-200 tys. Z rynku rosyjskiego dużo domów mody i marek się wyniosło, ale jest kilka wyjątków, które pozostały na rynku. Głównie marki jubilerskie zostały na rynku, bo tłumaczą, że Rosjanie i Rosjanki mogą teraz w to inwestować.  Wśród marek jubilerskich na rynku rosyjskim zostały Tiffany, Cartier, Rolex, Omega. Ze znanych domów mody w Rosji długo pozostał Gucci, tłumacząc się, że ze względów humanitarnych nie wycofali się, aby osoby poszkodowane konfliktem mogły sobie coś kupić. Jednak Kering (do Keringa należy Gucci) i LVMH dwa największe koncerny zrzeszające marki luksusowe pod presją ludzi i opinii wycofali się z rynku rosyjskiego. Inditex, H&M, Mango i Nike najszybciej wycofali się z rynku rosyjskiego zaledwie kilka dni od wybuchu wojny. 

Przejdźmy teraz do tematu Kobieta. Światowe wydania Vogue na swoich okładkach skupiły się na temacie kobiety np. Naomi Cambell ze swoim bobaskiem czy Kim Kardashian. Polskie wydanie marcowego Vogue skupione zaś było na temacie kobiecego ciała. Projektanci są coraz bardziej otwarci na różnorodne kobiety pod względem figury i koloru skóry. Moda jest teraz bardzo blisko kobiety. W tym sezonie będziemy mocno odkrywać ciało, ale nie dla płci przeciwnej tylko dla nas samych, by pokazać, że dobrze się czujemy w naszych ciałach. Modelka pluz size Paloma Elsesser na łamach Vogue wyznała ,,To nie ja mam się zmienić, tylko branża. To nie ze mną jest coś nie tak, tylko z branżą”.

Kolejny temat, jaki poruszymy to Planeta. Domy mody i marki są zobowiązane planami ekologicznymi przez rządy, a fashioniści mają coraz większą świadomość dbania o planetę. Coraz więcej można zobaczyć cyrkularności w modzie, czyli że kupujemy/sprzedajemy/oddajemy. Kupujemy częściej z drugiej ręki np. w secondhandach. Co ciekawe rynek secondhandów rozwija się 11 razy szybciej niż rynek mody. Chloe ostatni pokaz mody miał z materiałów z recyklingu, a nie zjedzone jedzenie z pokazu zostało przekazane do różnych organizacji. Duże domy mody tj. Gucci czy Burberry zaczęli sprzedawać poprzez strony internetowe swoje vintage kolekcje z magazynów. Film House of Gucci zainspirował Gucci do sprzedawania swych starych vintage kolekcji z lat 70 z magazynów. Burberry zaś zaczęło wypożyczać swoje ubrania. Polska marka Ubrania do Oddania weszła we współpracę z polską marką 4F, gdzie można było przynieść znoszone ubrania 4F, a marka je odrestaurowywała. W sezonie zimowym 4F wypożyczało stroje narciarskie. Hasło przewodnie w modzie związane z tematem planety to post wzrostu/growth post. Wzrost gospodarczy niszczy naszą planetę, a nie wpływa na poziom naszego zadowolenia. W branży beauty wycofuje się plastikowe opakowania na rzecz samo się rozkładających.

Na koniec przestawienie trendów zakończymy tematem najciekawszym, czyli metaverse. Kolorem roku Pantone 2022 nie bez powodu został kolor Very Peri 17-3938. Kolor ten symbolizuje nasze przejście ze świata realnego do świata digitalowego. Marck Zucenberg zmienił nazwę swojej firmy na Meta. Metaverse to równoległa wirtualna rzeczywistość. IMVU w awatarach możemy ubierać swoje postaci w ubrania domów mody.Marki modowe i domy mody wchodzą w ubrania metaversowe. Co ciekawe już 24-27 marca tego roku odbędzię się pierwszy Metaverse Fashion Week 2022 na stronie Decentraland (na stronie tej można kupić np. działkę czy dom wirtualny za realne pieniądze). Udział w tym fashion weeku zapowiedział np. Pako Rabane i Dolce&Gabbana, a patronat tego tygidnia mody objął Vogue Businees. Z ciekawostek w szkole akcesoriów Institut Francis de la Mode studenci jako pracę dyplomową mieli za zadanie stworzyć akcesoria tylko metaversum. Przewodnie hasło w świecie metaverse to NFT-Niewymienialny Token. Czyli coś, co można kupić online w digitalu, rzeczy np. dzieła sztuki, ubrania te istnieją w metaversie, ale nie w rzeczywistości. Dobrym przykłądem są miśki FBM, które można byłoustawić jako zdjęcie profilowe na swoich social mediach. Miśki te w samej Polsce zarobiły 19 mln złotych. Kolaż ,,The first 5000 days” Beeple sprzedano na aukcji jako digital istniejący tylko w Metaversie za 69 mln dolarów. Finansiści mówią, że w Metaversie jest potencjał na triliony. Na Polskim rynku Doda zaczęła działać w Metaversie od sprzedawania swojego ciała. Zrobiła zdjęcie w 3D i podzieliła je na 400 części. Pierwsze części sprzedawane były po 200 dolarów, kolejne po 400 dolarów, a inne jeszcze nie zostały wystawione na sprzedaż. NFT wzieło się ze świata gaimingowego. Fornite x Balenciaga, gdzie w grze Fornite mozna było graczy ubrać w ubranai Balenciagi. Zadziwiające jest, że w grze torebki Gucci można było kupić o tysiąc dolarów drożej niż realne torebki. Adidas i prada stworzyli kolaż adidas for Prada re-source by Zach Lieberman na sprzedaż w Metaversie. Kwota ze sprzedaży będzie podzielona 80% na fundację Prady, 15% dla artysty, a 5% dla uczestników kolażu 3 tys. osób. W Metaversie kupuję się za kryptowaluty. Pewien artysta sprzedający torebki metabirkin w Metaversie został pozwany przez Hermesa za podróbki. Wrześniowa okładka Vogue Singapur była w formie NFT z kodem QR. Pierwszą historyczną okładkę NFT można było kupić za 50 tys. zł, a czytelnik kupujący gazetę mógł obejrzeć tylko okładkę za pomocą kodu QR. Vogue Business zrobił klub NFT Tracker, gdzie można śledzić modę i urodę metaversową.

Ps. Jakby ktoś był chętny na metamorfozę stylistyczną na nowy sezon, to zapraszamy do kontaktu z Anriką.

stylistka@anrikakoperskakolbusz.pl 

Anrika Koperska Kolbusz

TENDENCJE:

WYGODA

VINTAGE 

2000

RETRO FUTURYZM

KOLORY

RÓŻ + ZIELONY

FIOLET + POMARAŃCZOWY

CZERŃ + BIEL

FASONY:

GOŁY BRZUCH

WYCIĘCIA

WIDOCZNA BIELIZNA

MINI SPÓDNICE, SUKIENKI I SPODENKI

SZEROKA NOGAWKA

KOMPLETY

DRESY

OKRYCIA WIERZCHNIE:

TRENCZ

RAMONESKA

MARYNARKI OVERSIZE

KARDIGAN

MATERIAŁY:

DZIANINA

PLECIONKA/SZEDEŁKA

FAKTURY:

WYSTAJĄCE 3D

WZORY:

POPARTOWE

PASKI

PANTERKA

LITEROMANIA

DODATKI:

BIŻUTERIA:

MOCNO WIDOCZNA:

ZŁOTO:

SREBRO:

KAMIENIE:

NAUSZNICE:

PLASTIKOWA JUNKIE:

TOREBKI:

BAGIETKI

MIĘKKIE

MINI TOREBKI

TOREBKI NA TELEFON

TUBY

BOWLING BAGS

MINI MOCNO ZDOBIONE

BUTY:

SNEAKERSY NA GRUBEJ SPORTOWEJ PODESZWIE

BUTY W SZPIC

KOWBOJKI

MOKASYNY CHUNKY

SANDAŁY CHUNKY

SANDAŁY NA RZEPY 

SANDAŁY WYSOKO WIĄZANE 

PLATFORMY

Które z trendów podbieracie do swoich garderob na ten sezon?
Anrika i szafa gra,

 

 

5 2 głosy
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
22 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Roma
Roma
1 miesiąc temu

Metaverse to bardzo ciekawy temat! Świetny artykuł!

Quba
Quba
1 miesiąc temu

Bardzo interesujący artykuł!

Vero
Vero
1 miesiąc temu

Literomania ciekawy trend!
A cały ten artykuł jest bardzo merytoryczny i interesujący!

Gabi
Gabi
29 dni temu

Świetny wpis, więcej jakich!

Karo
Karo
27 dni temu

O wow ile różnorodności w tych trendach!

Domi
Domi
27 dni temu

W ciekawy sposób opisane trendy! Te odniesienia do ekologii, wojny czy metaversy bardzo ciekawe!

Emilka
Emilka
18 dni temu

No jest w czym wybierać tego sezonu!

Edyta
Edyta
18 dni temu

Rewelacyjny jest ten przegląd trendów!

Adrian
Adrian
17 dni temu

Niesamowicie ciekawy ten post!

Celine
Celine
17 dni temu

Bardzo duży ogrom trendów tego sezonu!

Edi
Edi
15 dni temu

Najlepszy przegląd trendów jaki kol wiek i gdzie kol wiek czytałam.