Teraz moda najbliżej człowieka, to moda dostosowuje się do nas.
Ten sezon pierwszy stuprocentowy sezon pandemiczny. Kolekcje projektowane i pokazywane już w pandemii. Patrzymy w głąb siebie, moda bliższa człowiekowi. Nie podążamy już ślepo za modą. Koniec mody pędzącej i trendowej. My oczekujemy prawdziwości, stąd rozwój streetstyle. Zamiast pokazów i sesji oglądamy modę uliczną. Chcemy różnorodności i prawdziwości. Najważniejsza tendencja miękkość tkanin itp. Miękkość także zauważamy we wnętrzach. Ubrania mają być miłe i nam służyć. Wybieramy mniej ubrań, ale wyższej jakości, aby służyły nam na lata.
Minimalizm w garderobie. Wchodzimy w głąb siebie dzięki czemu ubrania do jogi i acivwear cieszą się coraz większą popularnością. Jesteśmy bliżej zwierząt na home officie, stąd w modzie więcej ubrań dla naszych pupili. Stawiamy także na lokalne marki, rękodzieła i rzemieślnicze ubrania. Zrównoważony rozwój. Produkcja zgodnie z ekologią to już mus.
ONZ wprowadziło plan rozwoju 2020-2030. Produkcja z poszanowaniem praw człowieka. Banki aby udzielić finansowania, już wymagają aby, marki żyły w zgodzie z ekologią. Klienci już sami pytają co to za materiały i czy z recyklingu. Nosimy co chcemy, moda blisko nas. Cena bawełny ekologicznej kiedyś była wyższa od zwykłej o 30% teraz jest o 5%. Trend na recykling marki przyjmują znoszone ubrania na recykling, Marki produkują zgodnie z ekologią. W tym sezonie jest dużo sztuki w kolekcjach domów mody np. Louis Vuitton, Simone RochaxH&M, BirkenStock, Prada, Dolce&Gabbana, Emporio Armani. Na pokazie Armaniego w role modeli wcielili się aktorzy i tancerze, aby dać scenę tym, którzy ją stracili w pandemii. Kreatywne pokazy mody odbywały się głównie online. Najbardziej trendy dom mody Bottega Veneta zrezygnował z social mediów i stworzył swój własny internetowy magazyn Issu By Boltegga. – Chodzi o to, by ludzie mogli zanurzyć się w naszym świecie, poświęcając swój czas, a nie przewijając feed – powiedział Daniel Lee, dyrektor kreatywny Bottega Veneta. – Media społecznościowe reprezentują homogenizację kultury. Mam wrażenie, że wszyscy widzą ciągle ten sam strumień informacji. Jako twórca uważam to za bardzo ograniczające. W Bottega Veneta stawiamy na promowanie indywidualności, więc chcieliśmy zrobić to po swojemu.
Marka Gucci stworzyła aplikację z rozrywką: grami, podcastami a nawet możliwością zaprojektowania samemu butów.
Marka Off-White z kolei założyła własną telewizję internetową w ramach prezentacji nowej kolekcji.
Pokaz Moschino pokazano na lalkach, a Balanciaga pokazał na deszczowych ulicach pustego Paryża oraz w formie gry komputerowej.
,,Marki modowe muszą być tam, gdzie ich odbiorcy, a ci sporo czasu spędzają w świecie gier komputerowych. Branża gier komputerowych jest obecnie jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się w gałęzi światowego przemysłu. Jak podaje amerykański magazyn biznesowy. Fast Company w gry video gra około dwa i pół miliona ludzi na całym świecie, przeciętny gracz ma 33 lata, jest z klasy średniej wyższej. Fani gier na towary wirtualne wydają miliony dolarów rocznie. Skoro tak czemu nie mogłyby mieć ona loga ulubionej marki modowej?”
Gucci pokazał w starym systemie komputerowym w formie zdjęć.
Gucci x Genies stworzyli awatary, którymi możemy się dzielić w social mediach.
Jacquemus na polu zboża. Louis Vuitton stworzył grę komputerową w stylu lat 80 do pokazania najnowszej kolekcji.
Naczelną VOGUE China została Margaret Zhang 27 letnia blogerka modowa, która jesienią obejmie stery w tym piśmie. Jest to najmłodsza redaktor naczelna w historii edycji VOGUE. Magazyny potrzebują odświeżenia i ludzi działających online. Kolorami roku będą żółty (Illuminating 13-0647) i szary (Ultimate Gray 17-5104). Szary kolor jest neutralny, niewyróżniający się z tłumu nijakości. Ludzkie oko kolor szary widzi jako pierwsze ze wszystkich barw. A kolor żółty to kolor nadziei, uśmiechu i radości.
Ps. Jakby ktoś był chętny na metamorfozę stylistyczną na nowy sezon, to zapraszamy do kontaktu z Anriką. stylistka@anrikakoperskakolbusz.pl
TENDENCJE:
MIĘKKOŚĆ I NATRA
UNISEX
LATA 90
LATA 70
SYLWETKI/FASONY:
KOŁNIERZE
DUŻE RAMIONA
FOKUS NA TALIE
WIDOCZNE BRALETKI
PRZEZROCZYSTOŚCI
KAMIZELKI
KOSZULE
AWANGARDOWE WYCIĘCIA W UBRANICH
ZWIEWNE SUKIENKI
SZEROKIE FRUWAJĄCE SPODNIE
SPLIT FRONT TROUSER (SPODNIE Z ROZPORKIEM NA PRZODZIE)
TRENCZE Z TWISTEM
KURTKI KOSZULOWE
SKÓRY
MINI SPÓDNICE I SZORTY
KOMBINEZONY WYGLĄDAJĄCE JAK ODZIEŻ ROBOCZA
MATERIAŁY:
TWEED
PATCHWORK
JEANS
DZIERGANIA
SIATKA
WZORY I FAKTURY:
KWIATY
PASKI
GEOMETRIA
MONOWZÓR
KOLORY:
PASTELE
LANDRYNKOWE KOLORY
NIEBIESKOŚCI
SZARY
ŻÓŁTY
ŻÓŁTY + SZARY
SREBRO
CZERN + BIEL
CZERWIEŃ
ZIELEŃ
MONOKOLORY
MIESZANE KOLORY
BEŻE
BIŻUTERIA:
SYMBOLE
INICJAŁY
ASTROLOGIA
JEWEELERY JUNKIE/KOLOROWE KORALIKI
PERŁY
ZDOBIONE MASECZKI
TOREBKI:
XXL SHOPER VS MINIBAG
MIĘKKIE TOREBKI
BAGIETKI
Z ŁAŃCUCHEM
ETUI NA TELEFON
BUTY:
NIKE JORDAN
CIĘŻKIE BUTY
KALOSZE
TRAPEROWE PODESZWY
SANDAŁKI NA RZEPY
CHODAKI
KAPCIE
SANDAŁKI CIENKIE PASECZKI
JAPONKI
SPORTOWE NA GRUBEJ PODESZWIE
Które z trendów podbieracie do swoich garderob na ten sezon?
Anrika i szafa gra,
Ileż dużo trendów ??
To racja jest ich ogrom.??
Ależ, ogrom tych trendów w tym sezonie.
Zgadza się jest ich ogrom!
Ależ dużo modnych tendencji, więc prawie wszystko modne tego sezonu.
To racja!
Wow jak dużo trendów, aż ciężko się połapać.
Zgadza się!
Większość trendów przemawia do mnie. Szczególnie te pastele i zwiewne suknie.
Cieszymy się, że trendy przemawiają do Ciebie.
Ciekawe zestawienie trendów damskich.
Cieszymy, że zestawienie się podoba!
Świetne są takie posty o trendach.
Dziękujemy!
Większość trendów do mnie przemawia.
To świetnie!
Będzie w czym wybierać!
Bardzo merytoryczny artykuł.
Staraliśmy się, dziękujemy.
Bardzo lubię takie artykuły.
Cieszy nas to!
Dużo kontrastów w trendach.
To racja!
Bardzo świetny tekst, widać, że moda to Wasz konik.
Staramy się, dziękujemy!
Świetnie się czytało ten artykuł.
Cieszy nas to!
Super trendy, extra że Jordany powracają.
Też cieszymy się, że Jordany powracają!
Duży wybór trendów tego sezonu mamy.
To racja!