TRENDY SS 2023 UBRANIA DAMSKIE

Zmiany, zmiany, zmiany…
Zmiany społeczeństwa, gospodarki i światowego porządku.
Zmiany również widoczne w modzie i trendach.
Hasło kluczowe tego sezonu to NIEPEWNOŚĆ.
O tej porze roku w sklepach był wysyp wiosennych kolekcji, teraz są głównie basicki i brak wiosennego powera. 
NIEPEWNOŚĆ wywołują 4 faktory:
– post pandemia i wojna,
– zmiana pokoleniowa,
– zmiana klimatu,
-metaversa.

Pandemia i wojna wywołały niepewność i zaburzyły nasze poczucie bezpieczeństwa. W modzie potrzebujemy uspokojenia i komfortu, oczekujemy delikatnej palety kolorystycznej i miękkich tkanin, które będą nas otulać. Potrzebujemy spokoju i szukamy ubrań, które nam to dadzą.
Branża mody podniosła ceny ze względu na inflację i gorszy dostęp do tkanin. Kolejne marki deklarują podwyżki.
Obecnie wzrosły ceny o 20%, ale będzie jeszcze drożej.
Kolekcje są teraz mniej sezonowe i trendowe, a bardziej basickowe i uniwersalne. W sklepach widoczny jest podział na kolekcje premium i zwykłe zróżnicowane cenowo i jakościowo.
Dochody w branży mody spadły. Kupujemy teraz ubrania z drugiej ręki, albo jak najtańsze słabe jakościowo. Nakręcamy zjawisko Ultra Fast Fashion ,,Patomoda” np SHEIN, które pokonało zyskami nawet INDITEX i grupę H&M. 

Drugim faktorem napędzającym zmiany w branży mody jest zmiana pokoleniowa. 
Do mody wchodzi pokolenie gen z w wieku od 11 do 26 lat.
Odchodzi coraz więcej legend mody np. Karl Lagerfeld czy Vivienne Westwood.
MŁODOŚĆ, NATURALNOŚĆ I AUTENTYCZNOŚĆ to również hasła tego sezonu. 
Naturalność szczególnie widać na okładkach VOGUE.
Gen Z ma 4 cechy:
– brak reguł i ubierania się do sylwetek, każdy ubiera się, jak chce i w co chce.
Nie słuchamy już stylistek! 
– inkluzywność i wolność: unisex, gender, gender fluid,
– optymizm i radość z życia : kolory  i eklektyzm i motywy z bajek i kreskówek,
– retro trendy – lata 90 i 2000.
Wiele domów mody podąża za gen z i wprowadza w swoje kolekcje młodego ducha i dużo eklektyzmu np. Louis Vuitton i Yayoki Kusama i ich wystawa w Londynie to wyjście do młodego konsumenta. Młodego ducha widać także w nowych kampaniach największych domów mody tj. Chanel, LV, Miu Miu czy Hermes.
Louis Vuitton na swojego dyrektora kreatywnego nominował Pharella Williamsa, aby również wprowadzić nową krew do swych kolekcji i dać ukłon gen z.
Kolekcja Jimy Choo x Czarodziejka z Księżyca to też gen z.
Świat mody bardzo teraz docenia Japonie, Chiny czyli daleką Azję.
Gdy zaczynał się nowy rok chiński rok królika wodnego to domy mody i marki modowe powypuszczały kolekcje limitowane z tym królikiem w logo. 
Gen z są świadomi zmian klimatycznych i kupowanie ubrań w sh nie jest już pasee a wręcz cool.

UE zapewniła, że do 2030 roku odzież produkowana w Europie ma się opierać na ekonomii cyrkuralnej czyli etycznie i z poszanowaniem natury, a także odpowiedzialnej za odpady. Ma powstać cyfrowy paszport produktu z całą drogą produktu od produkcji aż po odpad. Gucci wprowadził CYRKURAL HUB i zaprasza do niego inne marki proponując ulepszenia w produkcji. W PL również dużo marek jest świadomych na dobro natury np. Lecollet płaci za świat węglowy albo marka WASALAA pakuje ubrania w opakowania roślinne. 

METAVERSA:
Frigital czyli połączenie świata fizycznego i digitalowego.
Metaversa dzieje się na fashion weekach np Bella Hadid została na żywo ubrana w sukienkę z tkaniny ze spreju albo marka Arrelange zaprezentowała na wybiegu ubrania, które zmieniają kolor i wzór tkaniny za pomocą lampy.
Metaversa widoczna jest również na okładkach magazynów mody.
W Glamour polskim na okładce był AVATAR: WERO i były kody QR za pomocą których można było przenieść się do wirtualnej przymierzalni i przymierzyć ubrania ze stylizacji avatara. W Singapurze na okładkach magazynów modowych są avatary wyglądające jak prawdziwi ludzie. Polska marka Declothes ma stronę, gdzie można wpisać swoje wymiary i pobrać wykroje. Marka Dresex sprzedaje tylko ubrania wirtualne, które można też wirtualnie przymierzyć.
Badania rynku pokazują, że młodzi ludzie kupują ubrania, aby dobrze wyglądać w social mediach. 

Ps. Jakby ktoś był chętny na metamorfozę stylistyczną na nowy sezon, to zapraszamy do kontaktu z Anriką.

stylistka@anrikakoperskakolbusz.pl 

Anrika Koperska Kolbusz

Kolor roku Pantone: VIVA MAGENTA 18-1750

WGSN x Coloro – The Key Colors for Spring/Summer 2023

KLASYKA,SPOKÓJ,UNIWERSALNOŚĆ,PRAKTYCZNOŚĆ
I PONADCZASOWOŚĆ

EKRTAWAGANCJA,POZYTYWNA WIBRACJA,MŁODY DUCH, POKAZYWANIE CIAŁA

MODA WRESCZIE DLA NAS
MODA PRAKTYCZNA I MODA ULICZNA

TENDENCJE:

KLASYKA:
UBRANIA UNIWERSALNE, PRAKTYCZNE I WYGODNE
NORMCORE:
UBRANIA WYGODNE, ZWYCZAJNE I CASUALOWE
LATA 90
LATA 2000
DIDELT-połączenie dziecka i osoby dorosłej, ubrania kolorowe i młodzieżowe z motywami z bajek
MŁODOŚĆ-kolorowy eklektyzm
BE YOU: BĄDŹ SOBĄ I NOŚ TO NA CO MASZ OCHOTĘ

SYLWETKI:
OVERSIZE  VS BLISKO CIAŁA

FASONY:
DENIMOWA MARYNARKA
SPÓDNICE(przeróżnego rodzaju i dużo mini, ale i jeansowych midi)
SPODNIE(szeroka nogawka)
KOSZULA(na milion sposobów np. jako sukienka, kurtka lub xxl)
WIOSENNY LETNI SWETEREK (np. krótki szydełkowy, zamiast kurtki)
VINTAGE T-SHIRT
SLIP DRESS
BIELIŹNIANE UBRANIA
WIDOCZNA BIELIZNA 
ZESTAWY/MATCHING SET

KOLORY:
VIVA MAGENTA
ZIEMI:BEŻE,BRĄZY,ZIELENIE I POMARAŃCZE
MOCNE KOLORY DOPAMINOWE
KOLOR BLOCKING
RÓŻE BARBIECORE
NEONY
PATSELE
SORBETY

WZORY:
GRAFICZNE KROPKI
GRAFICZNE PASKI
PATCHWORK
ARTYSTYCZNE
ARTYSTYCZNE KWIATY
METAWZORY DIGITALOWE

MATERIAŁY:
JEANS
PATCHWORK
RECYKLINGOWE/PRZERABIANE/ZDOBIONE
FAKTURY I APLIKACJE 3D
FALBANY
KORONKI
KOKARDY
FRĘDZLE
HAFTY
PLECIONKI
SKÓRA W KOLORZE 

 

DODATKI:
W MOCNYM KOLORZE I PRZEZROCZYSTE

NA GŁOWĘ:
OPASKI
PLASTIKOWE KLAMRY
SZALIKI, APASZKI I CHUSTKI
CZAPECZKI BEJSBOLÓWKI I KAPELUSZE BUCKETHAT
KAPELUSZE

OKULARY:
CIENKIE,WĄSKIE,SKINNY
SPORTOWE
PLASTIKOWE

BIŻUTERIA:
DUŻA I WIDOCZNA 
KORALIKOWA
PLASTIKOWA
ŁAŃCUSZKI ZDOBIĄCE CIAŁO I TWARZ
CHOKERY-MOTYW KWIATOWY
OGROMNE PERŁY
DUŻO DUŻEGO ZŁOTA-ARTYSTYCZNE 

TOREBKI:
HOBO
BAGIETKI
SHOPPER BAG
MIĘKKIE
BAWEŁNIANE
RETRO LISTONOSZKI
W MOCNYM KOLORZE 
Z PUNKOWYM ZDOBIENIEM
PLECIONKI,SIATKI I KOSZYKI

BUTY:
MOCNE, WIDOCZNE, EKSTRAWAGANCKIE I MOCNO ZDOBIONE
BALETKI-WIELKI POWRÓT
PLATFORMY
KLAPKI
CHODAKI
SANDAŁY I SANDAŁKI
W SZPIC
SPORTOWE 
AWANGARDOWY OBCAS
SKARPETKI DO BUTÓW

Ps. Jakby ktoś był chętny na metamorfozę stylistyczną na nowy sezon, to zapraszamy do kontaktu z Anriką.

stylistka@anrikakoperskakolbusz.pl 

Anrika Koperska Kolbusz

Które z trendów przenosicie do swoich garderob na ten sezon?
Anrika i szafa gra,

 

 

5 1 głosuj
Article Rating

Zmiany, zmiany, zmiany…
Zmiany społeczeństwa, gospodarki i światowego porządku.
Zmiany również widoczne w modzie i trendach.
Hasło kluczowe tego sezonu to NIEPEWNOŚĆ.
O tej porze roku w sklepach był wysyp wiosennych kolekcji, teraz są głównie basicki i brak wiosennego powera. 
NIEPEWNOŚĆ wywołują 4 faktory:
– post pandemia i wojna,
– zmiana pokoleniowa,
– zmiana klimatu,
-metaversa.

Pandemia i wojna wywołały niepewność i zaburzyły nasze poczucie bezpieczeństwa. W modzie potrzebujemy uspokojenia i komfortu, oczekujemy delikatnej palety kolorystycznej i miękkich tkanin, które będą nas otulać. Potrzebujemy spokoju i szukamy ubrań, które nam to dadzą.
Branża mody podniosła ceny ze względu na inflację i gorszy dostęp do tkanin. Kolejne marki deklarują podwyżki.
Obecnie wzrosły ceny o 20%, ale będzie jeszcze drożej.
Kolekcje są teraz mniej sezonowe i trendowe, a bardziej basickowe i uniwersalne. W sklepach widoczny jest podział na kolekcje premium i zwykłe zróżnicowane cenowo i jakościowo.
Dochody w branży mody spadły. Kupujemy teraz ubrania z drugiej ręki, albo jak najtańsze słabe jakościowo. Nakręcamy zjawisko Ultra Fast Fashion ,,Patomoda” np SHEIN, które pokonało zyskami nawet INDITEX i grupę H&M. 

Drugim faktorem napędzającym zmiany w branży mody jest zmiana pokoleniowa. 
Do mody wchodzi pokolenie gen z w wieku od 11 do 26 lat.
Odchodzi coraz więcej legend mody np. Karl Lagerfeld czy Vivienne Westwood.
MŁODOŚĆ, NATURALNOŚĆ I AUTENTYCZNOŚĆ to również hasła tego sezonu. 
Naturalność szczególnie widać na okładkach VOGUE.
Gen Z ma 4 cechy:
– brak reguł i ubierania się do sylwetek, każdy ubiera się, jak chce i w co chce.
Nie słuchamy już stylistek! 
– inkluzywność i wolność: unisex, gender, gender fluid,
– optymizm i radość z życia : kolory  i eklektyzm i motywy z bajek i kreskówek,
– retro trendy – lata 90 i 2000.
Wiele domów mody podąża za gen z i wprowadza w swoje kolekcje młodego ducha i dużo eklektyzmu np. Louis Vuitton i Yayoki Kusama i ich wystawa w Londynie to wyjście do młodego konsumenta. Młodego ducha widać także w nowych kampaniach największych domów mody tj. Chanel, LV, Miu Miu czy Hermes.
Louis Vuitton na swojego dyrektora kreatywnego nominował Pharella Williamsa, aby również wprowadzić nową krew do swych kolekcji i dać ukłon gen z.
Kolekcja Jimy Choo x Czarodziejka z Księżyca to też gen z.
Świat mody bardzo teraz docenia Japonie, Chiny czyli daleką Azję.
Gdy zaczynał się nowy rok chiński rok królika wodnego to domy mody i marki modowe powypuszczały kolekcje limitowane z tym królikiem w logo. 
Gen z są świadomi zmian klimatycznych i kupowanie ubrań w sh nie jest już pasee a wręcz cool.

UE zapewniła, że do 2030 roku odzież produkowana w Europie ma się opierać na ekonomii cyrkuralnej czyli etycznie i z poszanowaniem natury, a także odpowiedzialnej za odpady. Ma powstać cyfrowy paszport produktu z całą drogą produktu od produkcji aż po odpad. Gucci wprowadził CYRKURAL HUB i zaprasza do niego inne marki proponując ulepszenia w produkcji. W PL również dużo marek jest świadomych na dobro natury np. Lecollet płaci za świat węglowy albo marka WASALAA pakuje ubrania w opakowania roślinne. 

METAVERSA:
Frigital czyli połączenie świata fizycznego i digitalowego.
Metaversa dzieje się na fashion weekach np Bella Hadid została na żywo ubrana w sukienkę z tkaniny ze spreju albo marka Arrelange zaprezentowała na wybiegu ubrania, które zmieniają kolor i wzór tkaniny za pomocą lampy.
Metaversa widoczna jest również na okładkach magazynów mody.
W Glamour polskim na okładce był AVATAR: WERO i były kody QR za pomocą których można było przenieść się do wirtualnej przymierzalni i przymierzyć ubrania ze stylizacji avatara. W Singapurze na okładkach magazynów modowych są avatary wyglądające jak prawdziwi ludzie. Polska marka Declothes ma stronę, gdzie można wpisać swoje wymiary i pobrać wykroje. Marka Dresex sprzedaje tylko ubrania wirtualne, które można też wirtualnie przymierzyć.
Badania rynku pokazują, że młodzi ludzie kupują ubrania, aby dobrze wyglądać w social mediach. 

Ps. Jakby ktoś był chętny na metamorfozę stylistyczną na nowy sezon, to zapraszamy do kontaktu z Anriką.

stylistka@anrikakoperskakolbusz.pl 

Anrika Koperska Kolbusz

Kolor roku Pantone: VIVA MAGENTA 18-1750

WGSN x Coloro – The Key Colors for Spring/Summer 2023

KLASYKA,SPOKÓJ,UNIWERSALNOŚĆ,PRAKTYCZNOŚĆ
I PONADCZASOWOŚĆ

EKRTAWAGANCJA,POZYTYWNA WIBRACJA,MŁODY DUCH, POKAZYWANIE CIAŁA

MODA WRESCZIE DLA NAS
MODA PRAKTYCZNA I MODA ULICZNA

TENDENCJE:

KLASYKA:
UBRANIA UNIWERSALNE, PRAKTYCZNE I WYGODNE
NORMCORE:
UBRANIA WYGODNE, ZWYCZAJNE I CASUALOWE
LATA 90
LATA 2000
DIDELT-połączenie dziecka i osoby dorosłej, ubrania kolorowe i młodzieżowe z motywami z bajek
MŁODOŚĆ-kolorowy eklektyzm
BE YOU: BĄDŹ SOBĄ I NOŚ TO NA CO MASZ OCHOTĘ

SYLWETKI:
OVERSIZE  VS BLISKO CIAŁA

FASONY:
DENIMOWA MARYNARKA
SPÓDNICE(przeróżnego rodzaju i dużo mini, ale i jeansowych midi)
SPODNIE(szeroka nogawka)
KOSZULA(na milion sposobów np. jako sukienka, kurtka lub xxl)
WIOSENNY LETNI SWETEREK (np. krótki szydełkowy, zamiast kurtki)
VINTAGE T-SHIRT
SLIP DRESS
BIELIŹNIANE UBRANIA
WIDOCZNA BIELIZNA 
ZESTAWY/MATCHING SET

KOLORY:
VIVA MAGENTA
ZIEMI:BEŻE,BRĄZY,ZIELENIE I POMARAŃCZE
MOCNE KOLORY DOPAMINOWE
KOLOR BLOCKING
RÓŻE BARBIECORE
NEONY
PATSELE
SORBETY

WZORY:
GRAFICZNE KROPKI
GRAFICZNE PASKI
PATCHWORK
ARTYSTYCZNE
ARTYSTYCZNE KWIATY
METAWZORY DIGITALOWE

MATERIAŁY:
JEANS
PATCHWORK
RECYKLINGOWE/PRZERABIANE/ZDOBIONE
FAKTURY I APLIKACJE 3D
FALBANY
KORONKI
KOKARDY
FRĘDZLE
HAFTY
PLECIONKI
SKÓRA W KOLORZE 

 

DODATKI:
W MOCNYM KOLORZE I PRZEZROCZYSTE

NA GŁOWĘ:
OPASKI
PLASTIKOWE KLAMRY
SZALIKI, APASZKI I CHUSTKI
CZAPECZKI BEJSBOLÓWKI I KAPELUSZE BUCKETHAT
KAPELUSZE

OKULARY:
CIENKIE,WĄSKIE,SKINNY
SPORTOWE
PLASTIKOWE

BIŻUTERIA:
DUŻA I WIDOCZNA 
KORALIKOWA
PLASTIKOWA
ŁAŃCUSZKI ZDOBIĄCE CIAŁO I TWARZ
CHOKERY-MOTYW KWIATOWY
OGROMNE PERŁY
DUŻO DUŻEGO ZŁOTA-ARTYSTYCZNE 

TOREBKI:
HOBO
BAGIETKI
SHOPPER BAG
MIĘKKIE
BAWEŁNIANE
RETRO LISTONOSZKI
W MOCNYM KOLORZE 
Z PUNKOWYM ZDOBIENIEM
PLECIONKI,SIATKI I KOSZYKI

BUTY:
MOCNE, WIDOCZNE, EKSTRAWAGANCKIE I MOCNO ZDOBIONE
BALETKI-WIELKI POWRÓT
PLATFORMY
KLAPKI
CHODAKI
SANDAŁY I SANDAŁKI
W SZPIC
SPORTOWE 
AWANGARDOWY OBCAS
SKARPETKI DO BUTÓW

Ps. Jakby ktoś był chętny na metamorfozę stylistyczną na nowy sezon, to zapraszamy do kontaktu z Anriką.

stylistka@anrikakoperskakolbusz.pl 

Anrika Koperska Kolbusz

Które z trendów przenosicie do swoich garderob na ten sezon?
Anrika i szafa gra,

 

 

5 1 głosuj
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
8 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Aga
Aga
1 rok temu

Świetny jest ten artykuł!

Pati
Pati
1 rok temu

Anrika to mistrzyni w swoim fachu!

Emily
Emily
11 miesięcy temu

Jaki ogrom tendencji w tym sezonie!
Z sezonu na sezon coraz więcej…

Jacob
Jacob
11 miesięcy temu

Bardzo przydatny jest ten artykuł!